fbpx

אריחים מדוקקים

אריחים מדוקקים דקים במיוחד והם מגיעים לרוב בפלטות גדולות ורחבות. האריחים המדוקקים נחשבים ליוקרתיים מאוד ביחס לאריחים רגילים. מה המאפיינים העיקריים של אריח מדוקק? איך להתאים אותו לבית? מה בנוגע להתקנה? כל המידע..
24/08/2022

עד לפני שנים אחדות, כל פרוייקט ריצוף או חיפוי היה טומן בחובו שימוש באריחים עבים וקטנים יחסית. הדבר גרם למראה הרצפה או הקיר לא להיראות אחיד, בשל הרווחים והחריצים הרבים שנראו על גבי המשטח. כיום ניתן למצוא סוגי אריחים הרבה יותר דקים וגדולים שפותרים את הבעיה לחלוטין, כשאחד מהיותר מומלצים שבהם הוא אריחים מדוקקים.

מה הם אריחים מדוקקים?

כשמדברים על אריחים מדוקקים מתכוונים לאריחים שמאופיינים בעובי דק במיוחד. הם מגיעים בצורה של פלטות ענקיות, בגובה ואורך של מספר מטרים רבועים (בדרך כלל 1X3), והשילוב של המאפיינים הללו יחד עם העובי הדק שלהם, מאפשר ליישם חיפוי או ריצוף בעל מראה נקי, אחיד והומוגני. האריחים עצמם עשויים משכבה דקה של גרניט פורצלן, סוג החיפוי הנפוץ ביותר בישראל, כשהמתקינים חותכים את הפלטות הגדולות לשם השגת אריחים בגודל הרצוי.

מאפיינים עיקריים של אריחים מדוקקים

המאפיין הראשון והבולט של אריח מדוקק הוא, כאמור, העובי הדק במיוחד שלהם שנע בין 3 ל- 5 מ"מ בלבד. מאפיין נוסף של אריחים מדוקקים שמהווה יתרון לעומת סוגי אריחים אחרים קשור במראה הנקי, האחיד וההומוגני שנוצר על הקיר או הרצפה, וזאת בשל הפלטות הגדולות שמהוות את האריחים עצמם, כך שכמעט ואין מרווחים בין אריח לאריח או חריצים שמציקים בעין. מאפיינים נוספים קשורים לסוג החומר המרכיב את האריחים המדוקקים – הגרניט פורצלן. הדבר מתבטא במספר יתרונות מובהקים:

  • עמידות רבה – הגרניט הפורצלן נחשב לאחד החומרים החזקים ביותר שניתן למצוא. הדבר מאפשר ייצור של אריחים שאינם צפויים להישבר או להיסדק למרות דקותם, גם כאשר הם נחבלים בצורה קשה.
  • קלות ניקיון – את אריחי הגרניט פורצלן ניתן לנקות באמצעות חומרי ניקוי מגוונים, כתמים לא נשארים על גביהם והם גם אינם סופגים מים לתוכם.
  • עיצובים וגימורים – באמצעות הגרניט פורצלן ניתן לייצר מגוון רחב ביותר של סוגי אריחים כך שניתן לבחור מבין אינספור צבעים, גוונים וסגנונות עיצוב. גם מבחינת הגימורים המגוון רחב ביותר, לרבות אריחי אנטי-סליפ שאינם מחליקים ומתאימים גם לחדרים רטובים ולחללים מחוץ לבית, דוגמת החצר או המרפסת.

חשוב להיות מודעים לעוד מאפיין חשוב הקשור בסוג זה של ריצוף. המחירים גבוהים יותר מסוגי אריחים אחרים. האריחים המדוקקים נחשבים ליוקרתיים ויקרים משמעותית מאריח רגיל, דבר שקשור לא רק למראה המיוחד שלהם אלא גם במורכבות ההתקנה. יש לקחת בחשבון כי חיפוי וריצוף באמצעות אריחים מדוקקים זוהי משימה שרק מתקין בעל הסמכה ספציפית ידע לבצע בצורה מיטבית, דבר שיתבטא בתכנון הקפדני של המדידות המקדימות, החיתוך בשטח וההתקנה הסופית. למעשה, במרבית המקרים יהיה צורך בשני מתקינים לשם יישום האריחים, מה שגם מעלה את המחיר.

אריח מדוקק דמוי שיש מגרניט פורצלן Granum Fioranese 2021

אריח מדוקק דמוי שיש מגרניט פורצלן Granum Fioranese 2021

מקומות מומלצים לשימוש באריחים מדוקקים

כל עוד מתקשרים עם חברה ומתקין איכותיים, ניתן לנצל את המאפיינים הייחודיים של האריחים המדוקקים לטובת שפע של הזדמנויות בשיפוץ ותכנון הבית, המשרד וכל מבנה שהוא. את האריחים המדוקקים ניתן ליישם על גבי כל סוג של קיר או טיח, בין אם מדובר בקיר בטון ובין אם בקיר גבס. החללים הפופולאריים ביותר לשימוש באריחים מדוקקים כוללים את הסלון, חדר הרחצה, חדרי השינה של ההורים, את רצפת הבית בכל החדרים, כולל שטחי החוץ של המרפסת או החצר. כמובן שיש לבחור היטב את סוג האריח בהתאם למיקום שבו הוא יותקן. למשל, יש לשים לב כי עבור חיפוי קירות בוחרים באריחים הדקים יותר, בעובי של 3 מ"מ, וזאת משום משקלם הנמוך מאוד שמקל על התקנתם. לצרכי ריצוף נדרשים אריחים עבים יותר, בעובי של 5 מ"מ, על מנת שיוכלו לעמוד בעומס המופעל עליהם. כמו כן, חשוב לדעת כי קיים הבדל בין אריחים מדוקקים שמיועדים לריצוף פנים לבין אלו המיועדים לריצוף חוץ וריצוף חדרים רטובים, מבחינת מידת החיספוס הרצויה.

התקנת אריחים מדוקקים

כאמור, ההתקנת אריחים מדוקקים מחייבת מקצועיות רבה והסמכה ספציפית, על מנת שהתוצאות בשטח אכן יהיו כמו שחלמתם עליהם. אם בסוגי אריחים אחרים ניתן לבצע את ההתקנה לבד, במקרה הזה חשוב מאוד להתקשר עם חברה רצינית או קבלן מנוסה בתחום על מנת לבצע את ההתקנה על הצד הטוב ביותר שרק אפשר, מאחר ואריחים שלו עדינים מאוד ביחס לאחרים. יש לקחת בחשבון כי מאחר ומדובר באריחים גדולים יחסית, כחלק מתהליך ההתקנה, על עבודת החיתוך להתבצע בצורה מדוייקת ועל ידי מכשור מיוחד. בנוסף, כשבוחרים מתקין לאריחים המדוקקים, לידע המקצועי והניסיון אין תחליף.

בכל הקשור לבחירה הנכונה בסוג הדבק הנדרש עבור כל סוג של משטח. במידה ובוחרים בדבק שאינו מתאים או שלא מכינים את הדבק בצורה טובה, האריח עשוי לנוע, להתנתק ולמעשה לצאת מכלל פעולה תוך פרק זמן קצר ביותר. בשורה התחתונה, רק התקנה ברמה גבוהה תשיג לכם סוג חיפוי/ריצוף שיחזיק "לכל החיים", מה שיהווה השקעה משתלמת ביותר לכסף שלכם.

אל תוותרו גם על קבלת ייעוץ מקדים ממעצב פנים מקצועי לפני שתבחרו באריחים מדוקקים מסוימים. כפי שתגלו בסקר השוק המקדים שלכם, מספר האפשרויות בכל מה שקשור לאריחים מדוקקים הינו אינסופי, עם סגנונות, צבעים וגוונים מרובים. מעצב פנים מקצועי ידע לייעץ לכם לגבי סוג האריח שהכי יתאים לכל חדר וחלל, בין אם מדובר בחיפוי הקירות ובין אם בריצוף הרצפה.

למתקיני רצפות מומלצים והשוואת מחירי עבודות ריצוף

רכישה נעימה!

באדיבות אתר טוב תודה.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן