fbpx

ריצוף דמוי פרקט – מחירים ועלויות התקנה

ריצוף פרקט נחשב מאז ומתמיד לאלמנט עיצובי מרשים ואף חשוב בתרבויות מסוימות,
14/09/2021

ריצוף פרקט נחשב מאז ומתמיד לאלמנט עיצובי מרשים ואף חשוב בתרבויות מסוימות, מעבר לתכונותיו הפונקציונליות, הנוגעות לבידוד וליציבות. אלא שבישראל החמימה והמתועשת הריצוף מעץ מלא נחשב לא פעם ל"כבד", לחורק מדי והרבה פעמים אף לא נצרך – מלבד היותו קשה לתחזוקה ארוכת טווח בעיקר בשל רגישותו הגבוהה לכתמים, ללחות, לאור שמש טבעי ולפגעי זמן בכלל. כך, בשנים האחרונות, בזמן עיצוב חדרי אמבטיה וחדרים אחרים בבית, מותקנים בארץ יותר ויותר סוגי ריצופים דמויי פרקט אחרים עם טווחי מחיר שונים.

איך נקבע מחיר קרמיקה דמוי פרקט?

מחירי הריצוף משתנים בין חומרי הגלם השונים, כאשר יהיו מקומות שבהם יוצע עבור ריצוף גרניט פורצלן דמוי פרקט מחיר של עשרות שקלים למטר, ולעומתם מקומות בהם המחיר יכול להגיע לכמה מאות שקלים עבור אותו שטח, בעיקר כאשר מדובר על ריצוף חיצוני. ההבדל הגבוה בין המחירים נובע בראש ובראשונה מהבחירה בין סוג החומר הרצוי, וכן בין רמות הגימור ומקצועיותם של המתקינים עצמם. כך, עבור ריצוף קרמיקה דמוי פרקט, מחיר למטר (כולל ההתקנה) יעמוד לרוב על כמאה שקלים פחות או יותר.

ומה בנוגע לעלויות התקנה?

לרוב עלויות ההתקנה של אריחי קרמיקה דמויי פרקט יהיו כלולות במחיר הסופי למטר, אולם בכל מקרה כדאי לברר מראש מול החברה המתקינה את עלויותיה המדויקות, בכדי לקבל תמונה מהימנה ורחבה כמה שיותר במסגרת סקר השוק שתערכו. כן כדאי לדעת כי עלויות התקנה של קרמיקה דמוית פרקט למטר בדרך כלל עומדות על כמה עשרות שקלים בודדים, אם כי המחיר עשוי להיות גבוה יותר במידה והוא כולל אחריות, בהתאם למשך הזמן הניתן עבורה.

טיפים שיעזרו לכם לחסוך בהוצאה על ריצוף דמוי פרקט

מעבר להשוואת המחירים של רצפות דמויות פרקט, שתערכו באופן אישי (לא מומלץ להסתפק במחירונים המפורסמים באינטרנט בלבד), ניתן לחסוך בעלויות ההתקנה, לדוגמא: ריצוף דמוי פרקט לחיפוי מטבח, בעוד מספר דרכים: ראשית, מחיר קרמיקה דמוי פרקט כאמור משתנה בין הרבה מאד גורמים בהם בעיקר סוגי הפרקטים השונים. לכן, מומלץ לבחור בחומר הגלם שיתאים לכם בראש ובראשונה מבחינת אורח החיים והעדפותיכם האישיות, וכך תוכלו לוותר למשל על חומרי גלם יוקרתיים במידה ויש בביתכם ילדים קטנים או חיות מחמד – או לחלופין לבחור בריצוף בעל טקסטורה פשוטה (וזולה יותר) אם אינכם מעוניינים לתחזק ולנקות אותו באופן תדיר מאד. מלבד זאת, במידה ויש לכם ידע וניסיון בעבודות בנין ושיפוצים, תוכלו להתקין את הריצוף בעצמכם וכך לחסוך באופן משמעותי את עלות ההתקנה הכוללת.

מאמרים נוספים
דילוג לתוכן