fbpx

הדבקת קרמיקה על קרמיקה קיימת – שלבי עבודה, מחירים ועלויות

במאמר הבא תדעו את כל מה שצריך אודות הדבקה של קרמיקה על קרמיקה קיימת.
13/09/2021

במאמר הבא תדעו את כל מה שצריך אודות הדבקה של קרמיקה על קרמיקה קיימת.

באילו מקרים ניתן להדביק קרמיקה על קרמיקה?

לאלו מכם ששואלים את עצמם האם אפשר להדביק קרמיקה על קרמיקה? אז התשובה היא כן. הדבקה של קרמיקה על קרמיקה קיימת, היא דרך נפלאה לשנות את העיצוב בחדר, לרענן אותו או ליהנות משיפוץ בעלות מינימלית. בעוד שבעבר, ריצוף הבית נחשב לפעולה שגרמה ללא מעט לכלוך, כיום קיימים פתרונות המאפשרים להדביק ריצוף קרמיקה חדש על קרמיקה קיימת באופן מהיר ומבלי שנדרש לפעולות ניקיון רבות אחר כך. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

הדבקת קרמיקה על קרמיקה קיימת – איך עושים את זה?

הדבקת קרמיקה על קרמיקה היא תהליך פשוט יחסית. עם זאת, מדובר בתהליך שצריך להתבצע בצורה מדויקת ונכונה. לרוב, הדבקת קרמיקה על קרמיקה תתבצע באופן הבא:

  • בדיקה של המרצפות הקיימות – תחילה, תתבצע בדיקה של הקרמיקה הקיימת. בשלב זה, איש המקצוע יוודא כי המרצפות אינן שבורות או זזות, וכי הן נמצאות בקו ישר עם יתר הריצוף. במידה ונמצאה בעיה בשלב זה, יש לתקן אותה – לרוב באמצעות תערובת ייחודית של דבק או חומר מילוי.
  • ביצוע ניקיון – לאחר בדיקת המרצפות וביצוע תיקונים במידת הצורך, יבצע איש המקצוע ניקיון יסודי הכולל שטיפה של המרצפות והמתנה עד לייבושן המלא.
  • ביצוע ההדבקה עצמה – ההדבקה תתבצע תוך התאמת הדבק המתאים לסוג המרצפות והגודל שלהן. הדבק יימרח בשכבה דקה, ולאחר מכן הקרמיקה החדשה תוצמד לקרמיקה הישנה. לרוב, בשלב זה יעשה איש המקצוע שימוש בכלים שונים, לרבות פטיש גומי, על מנת לוודא את איכות ההדבקה.

אם תרצו לבצע הדבקה של קרמיקה על ריצוף קיים בשיטת עשה זאת בעצמך, אנו ממליצים שתעקבו במדריך הבא, אחר השלבים השונים להדבקת אריחי קרמיקה.

מחירים ועלויות של הדבקת קרמיקה

המחירים של הדבקת קרמיקה על קרמיקה קיימת תלויים ממספר משתנים וגורמים.

כשמדברים על הדבקת קרמיקה על קרמיקה קיימת, מחיר האריח תלוי בעיקר מגודל האריח, מידת המורכבות של התקנה, גודל השטח אותו יש לרצף ועוד. עם זאת, טווח המחירים הממוצע לרוב ינוע בין 130-180 שקלים למ"ר.

לחצו לקריאה נוספת על מחירים ועלויות התקנה של ריצוף דמוי פרקט

מה הדרך הטובה ביותר להדבקת קרמיקה על קרמיקה ישנה?

חשוב להבין כי לרוב, קרמיקה ישנה תתאפיין בבעיות כמו שברים, קיבוע לא טוב למקום או תזוזה אשר גורמת לריצוף להיות "עקום" ולא אחיד. הדרך הטובה ביותר להדביק קרמיקה על קרמיקה ישנה, בין אם מדובר בריצוף מגרניט פורצלן מבריק, מט או לפטו, או בקרמיקה למטבח, לאמבטיה וכדומה, היא לבצע תיקון מינימלי של הקרמיקה הישנה תחילה באמצעות שימוש בדבק ובחומרי מילוי, ורק לאחר מכן להדביק עליה את אריחי הקרמיקה החדשים.

מהו הציוד הנדרש להדבקה של קרמיקה על ריצוף קיים?

לצורך הדבקה של קרמיקה חדשה על קרמיקה ישנה, לרוב, ייעשה שימוש יחסית מינימלי בציוד הכולל מרצפות חדשות, חומר מילוי (לשימוש במידת הצורך), דבק ייעודי להדבקת הקרמיקה ופטיש גומי.

דוגמאות לעבודות הדבקה של קרמיקה

הדבקת קרמיקה על קרמיקה
הדבקת קרמיקה על קרמיקה
הדבקת קרמיקה על אריח קרמיקה ישן
הדבקת קרמיקה על אריח קרמיקה ישן
דוגמא להדבקת קרמיקה על קרמיקה ישנה
דוגמא להדבקת קרמיקה על קרמיקה ישנה

מה בנוגע להדבקת אריחי קרמיקה לבד

אם יש לכם "ידיים טובות" ואתם במקרה רוצים לשדרג את הבית או חלק מהחדרים בו בקלות, תוכלו לבצע הדבקת אריחי קרמיקה בשיטת עשה זאת בעצמך על הקיר או הרצפה, ולהפוך את החלל לפתוח יותר, חדש יותר ובעל אווירה שונה מזו שהייתה בו, ובמחיר זול משמעותית ממחיר שיפוץ מלא.

כדי שההדבקה של החיפויים תחזיק למשך שנים וכדי שתוכלו ליהנות מפרי עבודתכם ללא צורך בקריאה לאיש מקצוע לתיקונים לאחר מכן, חשוב מאוד להקפיד על כמה שלבים בדרך:

  1. וודאו שהקיר או הרצפה ישרים: משטח ישר הוא המפתח להדבקה איכותית של אריחי קרמיקה ובכלל, התקנה של כל סוגי האריחים. אם המשטח לא ישר, מומלץ לברר מדוע ואולי כדאי להיעזר באיש מקצוע לשם העבודה הזו.
  2. וודאו שאין נזילות או רטיבות באזור שבו אתם רוצים להדביק: מפתח נוסף להדבקת אריחי קרמיקה הוא משטח נקי, ישר כאמור ויבש. אם אחד התנאים הללו לא קיים, תצטרכו לטפל בבעיה לפני שאתם מכסים את הרצפה או הקיר בעוד שכבה ומקשים על פתרון בעיית הרטיבות.
  3. איך מדביקים אריח קרמיקה? בגדול, אתם זקוקים לשני דברים: אריחים שאתם אוהבים ודבק מתאים. מומלץ לשמור בצד גם חומר מילוי למקום הנותר בין האריחים, למקרה בו תצטרכו להשתמש בו למטרה אסתטית, או כדי לחזק את העבודה שלכם ולהגן על הריצוף טוב יותר.

אם אתם מעוניינים בהדבקת אריח קרמיקה על אריח שכבר קיים, תצטרכו לרכוש דבק מיוחד שנועד לכך (למשל Bg40), שכן דבק אחר פשוט לא ייעשה את העבודה נאמנה. בנוסף, יש לנקות את המשטח באופן יסודי, משאריות אבק, שמן ושאר לכלוכים דבוקים (בעיקר כשמדובר על הדבקת קרמיקה במטבח). את הדבק יש למרוח בכמה שכבות, 2-3 שכבות, ולהדביק כל פעם 3-4 אריחים (אם תדביקו יותר, תסתכנו בייבוש של הדבק ולכן, באיכות נמוכה יותר של ההדבקה עצמה).

דגשים לאסתטיקה, בחירת אריחים מתאימים ועוד.

  • בייחוד כשאתם בוחרים ללכת על הדבקת קרמיקה על קרמיקה קיימת, חשוב לבחור רק באריחים דקים ונוחים לחיתוך. אם הם לא נוחים לחיתוך, דאגו לחיתוך מראש בצורת הפאנלים או פינות החדר.
  • מומלץ לרכוש יותר אריחים מאלו שאתם מעריכים שתצטרכו, בין 15%-20%
  • נסו לשלב בין כמה צבעים של אריחים במטבח או באמבטיה, כמו שילוב של כמה אריחים בגובה של חצי מטר מעל השיש או הכיור, או יצירת מעין שתי וערב של משבצות בחדר האמבט (אגב, אל תפחדו ללכת על אריחים יצירתיים יותר ומעוצבים). אם בחרתם ללכת על הדבקת אריח קרמיקה באמבטיה, דאגו למלא את הרווח שבין האריחים עם חומר מילוי מתאים ודוחה לחות.
מאמרים נוספים
דילוג לתוכן